הטרנדים של השנה בסטיילינג ועיצוב פנים

דף הבית > מגזין עיצוב > הטרנדים של השנה בסטיילינג ועיצוב פנים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

גם השנה כמו כל שנה, יש טרנדים חדשים בכל הנוגע לעיצוב פנים הבית וסטיילינג. חלק מהטרנדים ממשיכים עם מסורת הטרנדים של השנים האחרונות, וחלקם מפתיעים ביותר. כל זאת ועוד בהמשך הכתבה.

אז מה הם הטרנדים האחרונים של השנה בסטיילינג ועיצוב פנים?

את הטרנדים האחרונים של השנה בסטיילינג ועיצוב פנים נהוג לחלק לפי אזורי הבית:

 סלון

עם השנים, חלו תמורות משמעותיות בעצוב הסלון שמהווה החדר המרכזי ברוב הבתים. אחד הטרנדים הנפוצים של השנה בנוגע לסלון הוא שימוש בשילובים שונים מחומרים אותנטיים. דומא נפוצה לשילוב כגון זה: כורסא שעשויה מכמה חומרים, כאשר קיימת הבלטה של השוני בין החומרים. בד בבד, קיימת נטייה של החזרת מנהגים מהעבר כדוגמת כסא נדנדה, שידה וכיוצא בזה. טרנד נוסף שרווח בשנה האחרונה הוא שטיח אשר תלוי על הקיר כהמשך לחיפוי רצפת הסלון.

חדר האמבטיה

חדר האמבטיה אינו זניח כפי שהיה בעבר, וכיום תופס נדבך מרכזי בעיצוב הבית. אם אפשר ליצור כותרת לטרנדים האחרונים של השנה בחדר האמבטיה, היא תהיה כזו:  ‘חמים וגדול’. ניתן לחזות כיום בחדר אמבטיה רבים בהם המקלחונים, המראות, הכיורים ואפילו הארונות גדולים מכפי שהיו בעבר. נוסף על כך, רבים משתמשים בחומרים חמים בחיפוי חדר האמבטיה כדוגמת פורצלן, במטרה להשוות תחושת חמימות בהליכה לפני ואחרי הרחצה.

דוגמא מאתר פשוט קרמיקה

תמונה באדיבות: פשוט קרמיקה

חדר שינה

המיטה הופכת להיות הרבה יותר דומיננטית מכפי שהייתה בעבר. המיטה תופסת מקום רחב בחדר והנוכחות שלה מורגשת ביותר. ניתן לחזות בספסלי ישיבה המונחים בצמוד לסוף המיטה, המאפשרים נעילת נעליים בצורה נוחה. ראש המיטה תופס גם הוא מקום נכבד בעיצוב חדר השינה, כאשר כריות ססגוניות שמשמשות למעשנת מפארות אותו. זאת ועוד, יש לבחור תאורה ממוצעת שלא תפגום בעיצוב החדר ולא תאורה לבנה ומסנוורת.

 

טרנדים נוספים בתחום הסטיילינג ועיצוב הפנים:

מתכת שחורה

ניתן לחזות בעליה מתמדת של שימוש במרכיבים של מתכת בצבע שחור. שימוש כזה משווה לחדר תחושה של עיצוביות ייחודיות וחדשנות. המתכת השחורה מהווה תחליף לשימוש המסורתי של העץ בעיצוב הבית, בעיקר במסגרות רהיטים ובאביזרי נוי נוספים. כיום ניתן לאתר ספות עם מסגרות בעלות מתכת שחורה, שולחנות עם שלדה ממתכת שחורה, מנורות רבות ממתכת כזו והמגוון עוד רחב.

חפצים מיוחדים

אחד הטרנדים המרכזיים של השנה בתחום עיצוב פנים וסטיילינג הוא הצבת חפצים בעלי צורות רבגוניים שיהפכו את החדר למעניין, ויחד עם זאת ישוו לו תחושת מודרניות. ניתן להשתמש בטרנד זה באופנים שונים כגון רכישת כיסא בעל מושב ייחודי, תליית תמונה לא קונבנציונלית, הצבת כריות בעלות מרקם מיוחד ועוד. ככלל, טרנד זה מתאים בעיקר לזוגות צעירים וסטודנטים, אך יחד עם זאת גם בעלי דירות מעט יותר מבוגרים ששואפים לשמור על רעננות עשויים ליהנות מטרנד זה.

שטיחי קילים מודרניים

באופן מפתיע, שטיחים קילים הפכו להיות שימושיים מאוד בעיצוב חדרי שינה. לשטיחים הללו יש סגנון ייחודי ביותר, הכולל שימוש במגוון צבעי אפור וצבעים חמים. יתרה מכך, תבנית הצורות שעל גבי השטיחים הינה מיוחדת. השימוש בשטיחים הללו בחדר השינה יוצר אווירה מיוחדת, צבעונית ומעט פרועה מחד, ותחושה של חדשנות ועיצוביות מאידך – בעלי חנויות שטיחים ממליצים על השטיחים הקילים בגלל האריגה הצפופה אשר הופכת אותם לעמידים יותר לאורך זמן ולא צוברים לכלוך כמו שערות שלבעלי חיים ועוד.

שטיח קילי מודרני

 

דוגמה של שטיח קילים מודרני מתוך אתר חברת “שטיחי ג’וזפון”.

הטרנדים של השנה – כי חדשנות זה שם המשחק.

כאמור, גם השנה נכנסו תמורות משמעותיות בנוגע לעיצוב פנים וסטיילינג. ניתן להבחין בטרנדים נקודתיים המיוחסים לחדרי הבית השונים, החל מהסלון וחדר השנה דרך חדר הילדים וכלה בחדר האמבטיה המפתיע. כמו כן, ניתן לחזות בטרנדים שנוגעים לכל אזורי הבית כגון הצבת חפצי נוי ייחודיים ושימוש באובייקטים הכוללים מתכת שחורה.

דילוג לתוכן