הסוד לזוגיות מוצלחת: בחירת מעצב פנים

דף הבית > מגזין עיצוב > הסוד לזוגיות מוצלחת: בחירת מעצב פנים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אתם בעלי עסק, קניתם בדיוק דירה חדשה או לחלופין דירה יד שנייה. כעת אתם מתלבטים בנוגע לתחום עיצוב הבית – האם לעשות זאת באופן עצמאי ללא סיוע מקצועי, דבר שלכאורה אמור לחסוך כסף, או שמא לפנות למעצב פנים שיעשה לכם את כל העבודה ויחסוך לכם זמן רב. על הדילמה הזו ועוד, בהמשך הכתבה.

 

מי זקוק לשירותי אדריכלות פנים ובאיזה שלב כדאי לשכור מעצב

רוב הפונים לקבלת שירותי אדריכלות ועיצוב פנים הינם מוסדות עסקיים וארגונים ששואפים להשיג עיצוב ייחודי, אשר מיועד לשרת את מטרתם ועתיד לייצג בצורה הטובה ביותר את חזונם.  נוסף על כך, קיימים לקוחות אדריכלות ועיצוב פנים שהם בעלי מקומות בילוי ציבוריים כגון פאבים, מועדונים, מסעדות ובתי קפה. ניתן להבחין אם כך, שמי שזקוק לשירותי עיצוב ואדריכלות פנים הם בעלי גופים ועסקים אשר מעניקים שירות לציבור הרחב. באמצעות הפנייה הם מצליחים לייצר ייחודיות, לשדר מסרים ותחושות לשוהים במחיצתם ולהשאיר עליהם חותם. זאת ועוד, אנשים ולקוחות פרטיים רבים פונים לשירות שכזה במטרה להפיק את המקסימום מהדירה או הרכוש שברשותם. ככלל, ההבדל העיקרי בין אדריכל פנים למעצב פנים הוא דגש העבודה. בעוד אדריכל פנים ייתן את הדעת על שיפוץ החללים שבמבנה, דהיינו – הצד החיצוני של הבית (תוך התחשבות כמובן בפן העיצובי הרצוי), מעצב פנים יתייחס בעיקר לפנים הבית, הביטוי והפן האומנותי של הלקוח. לפיכך, כדאי לפנות אל אדריכל פנים לקראת שיפוץ מבנה, הוספת חדר וכדומה, ואילו למעצב הפנים עדיף לפנות כאשר מבנה הבית קבוע ולא זקוק לאי אלו שינויים.

 

למה זה חשוב ומה תפקיד המעצב ומסגרת האחריות וההתמחות שלו

מדוע אם כן כל כך חשוב לעבוד עם מעצב? למעשה, תפקיד המעצב אינו רק לבחור את מיקום הרהיטים בסלון, צבע הווילונות שבחדר או סוג השטיח שכדאי לרכוש. מעצב הוא בראש ובראשונה הארכיטקט של הבית – הוא מתכנן את מבנה הבית מבעוד מועד וחוזה בעיות שעלולות לצוץ בעתיד. באמצעות זאת, המעצב מוציא את המקסימום שבעיצוב חלל המבנה, ואף עשוי לגרום לחיסכון במשאבים באמצעות ראייתו את הנולד והיכרותו עם היצרנים האיכותיים והזולים. ככלל, מסגרת האחריות וההתמחות של המעצב משתנה בהתאם לפרויקט, אך בהחלט קיים קו מנחה בין שלל הפרויקטים. ראשית, על מעצב הפנים להתייחס לצרכי ורצונות הלקוח. הלקוח ישב עם המעצב ויחד עמו הם יגדירו את צרכי החלל והפן האישי (במידה ויש כמובן) שהלקוח מבקש להוסיף. כמובן שיש לוודא להגדיר כל חלל בנפרד, כלומר – אם מדובר בעיצוב בית, יש להתייחס אל הסלון בנפרד, אל חדר השינה לחוד וכך הלאה. שנית, על מעצב הפנים להתייחס למסגרת התקציבית שהלקוח מעמיד עבורו. כל מעצב שואף לעצב בית עם תקציב בלתי מוגבל הואיל ואין סוף לאלמנטים העיצוביים שניתן להוסיף, אולם חלומות לחוד ומציאות לחוד. המעצב מוכרח להכיר במגבלות התקציב, ויחד עם הלקוח להחליט איזה חלק מהתקציב מופנה לכל חלל. יתר על כן, המעצב חייב לתכנן את הבית כך שתיווצר בו הרמוניה בין ממדי החלל לבין הצרכים האסתטיים שלו.

 

נקודות חשובות שכדאי לסגור בתחילת הדרך מול המעצב

קיימים מספר דגשים מהותיים שהלקוח ומעצב הפנים מוכרחים לסגור, טרם תחילת העבודה:

  • תכנון ראשוני: המעצב יציג בפני הלקוח ויבא לאישורו את תכנון העיצוב הראשוני.
  • לוח זמנים: המעצב יציג בפני הלקוח ויביא לאישורו לוח זמנים מפורט ומדויק של העבודה.
  • חוזה: יש לערוך חוזה בין הלקוח למעצב הפנים, שיגדיר את אופן ופרטי התשלום למעצב, וכן את זמני העבודה המוגדרים.
  • מפרט: כדאי לבקש מהמעצב להציג את מפרט העבודה.
  • תקציב עבודה: יש לקבוע מסגרת תקציבית לכל חלל, ולהקפיד לא לחרוג ממנו.

 

עיצוב מוצלח – שיתוף פעולה

לעיתים רק בגמר העבודה של מעצב הפנים מבינים מדוע עיצוב הפנים הוא כה הכרחי. בעזרת שיתוף פעולה בין מעצב הפנים – שידאג לשמור על המסגרת התקציבית, רצונות הלקוח ולנצל בצורה מיטבית את חלל המבנה; לבין הלקוח – שידאג לכך שתנאי עבודתו של המעצב יהיו אופטימליים, עיצוב הבית עתיד להוות הצלחה גדולה.

דילוג לתוכן