טוטאל מוש: איך להפוך את חדר הילדים למושלם

דף הבית > מגזין עיצוב > טוטאל מוש: איך להפוך את חדר הילדים למושלם
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כל ילד רוצה שהחדר שלו יהיה מושלם. כל הורה שואף שהילד שלו יאהב את החדר שלו, יקבל ממנו חום ואהבה וירגיש שהחדר הוא הפינה הביתית שלו. בכדי להפוך את חדר הילדים למושלם הן עבור הילד והן עבורכם ההורים,  עקבו אחר ההוראות וההמלצות הבאות ולא תתאכזבו.

את המאמר שלפניכם כתבתי ביחד עם המעצבים של זולה: חדרי ילדים ונוער המתמחים בבניה ובהתאמה אישית של חדרי ילדים ונוער.

התאמת הצבעים לאופי החדר

אחד המרכיבים הדומיננטיים בעיצוב כל פריט, על אחת כמה וכמה בעיצוב חדר, הוא צבע הפריט. כיצד אם כן בוחרים את צבעי החדר? בראש ובראשונה, יש להחליט על אופי החדר הרצוי. אם הילד חובב מוסיקה, כדאי לתלות כלי נגינה על קיר החדר ועל בסיס הכלי להתאים את צבע החדר. אם ההורים רוצים שהחדר ישווה תחושת נינוחות ורוגע יש לבחור צבעים מתאימים כגון תכלת וירוק בהיר. אם הילד מביע סלידה מצבע מסוים יש להימנע מלהשתמש בצבע זה. לדוגמא – יש ילדים שאוהבים לשייך צבעים בהתאם למין, ולא יאהבו חדר צבוע בצבע ששייך למין השונה, כאשר לדוגמא הצבעים אדום וורוד שייכים לבנות ואילו חום וירוק שייכים לבנים. ככלל, רצוי למצוא איזון בין רצון הילד לבין רצון ההורים, כך שעיצוב החדר יספק את שני הצדדים ולא יביא לידי וויכוחים או מריבות.

 

השקעה בפינת העבודה

כל ילד זקוק לפינת עבודה בחדרו. זאת, בשל הרצון לעודד יצירתיות אצל הילד בגיל הרך, ומפאת הצורך של הילד בפינה שקטה ביו יוכל להכין את שיעורי הבית עבודות בית הספר ולמידה למבחנים. את פינת העבודה רצוי לאבזר בדפי יצירה, חומרי צביעה שונים, צבעים וטושים לציור ועוד. את השולחן יש להתאים לגובהו של הילד בעת ישיבה על כיסא. יתרה מכך, כדאי לשקול הצבת מגן מפלסטיק על השולחן בכדי למנוע שריטות ולכלוך בשולחן. זאת ועוד, בהרבה מאוד חדרי ילדים קיים מחשב ביתי. את המחשב מוטב למקם על שולחן למחשב לצד פינת העבודה. אופציה נוספת היא להקים לילד פינה קטנה לקריאה ומשחקים שתסייע לפתח את כישרונות הילד. את הפינה כדאי לעצב בכריות או פופים נוחים, מספר ספרי ילדים ומשחקים נבחרים.

 

בחירת אביזרים משלימים

לחדר הילדים מומלץ ביותר להוסיף פריטים נלווים כגון וילונות, מצעים, שטיחים וכריות. אלו ישוו לחדר הילדים מראה חם ומזמין בכל עונות השנה. כמו כן, כדאי למקם בחדר פינת הירגעות על ידי הוספת פופים נעימים, שטיחים נוחים וכריות מלבבות. הווילונות יגרמו לתחושת פרטיות אצל הנוכחים בחדר, וכן יסייעו לסנן את אור השמש שמגיע מבחוץ. ככלל, רצוי לתכנן מראש את עיצוב החדר כך שתיווצר התאמה בצבעים בגדלים ובסגנון של כל האביזרים המשלימים בחדר.

וכמובן הרצפה – פרקט למינציה – הטוב ביותר לחדר הילדים

במידה ואתם רוצים לשלב פרקט בחדר הילדים פרקט למינציה היא הבחירה הטובה ביותר לחדר הילדים. מדובר בפרקט סינתטי דמוי עץ שמודבקת עליו תמונה בטכניקה מיוחדת, ועל גביה מושם ציפוי למינציה איכותי. באופן זה מתקבלות תכונות נהדרות שמקלות על התפקוד בחדר הילדים וכך הופכת השיטה לפרקט המתאים ביותר לחדר הילדים. היתרונות של סוג פרקט זה רבות מספור, אך ניתן להצביע על ארבעה הסגולות העיקריות של סוג פרקט זה עבור חדר הילדים:

  • עמידות: פרקט למינציה נחשב לעמיד הרבה יותר מפרקט עץ.
  • קל לתחזוקה: פרקט למינציה אינו דורש תחזוקה מיוחדת וקל מאוד לניקוי.
  • מגוון: מבחר הדגמים של פרקט למינציה הוא כמעט אינסופי!
  • מחיר: פרקט למינציה הוא בעל עלות נמוכה וחסרת מתחרים ביחס לסוגי הפרקט המקבילים.

ההבדל בין חדר ילדים לחדר מתבגרים (נערים) – מבחינת העיצוב וסגנון הריהוט

בעת עיצוב חדר של מתבגר יש להעניק חשיבות יתירה לדעה שלו, מכיוון שבגיל ההתבגרות הנערים אוהבים להחליט כמה שיותר על אורח חייהם (בשונה מגיל הילדות) ונוטים להתעצבן כאשר מתערבים להם בהחלטות. באופן כללי, מומלץ להוסיף לחדר המתבגרים פינת עבודה שתאפשר להם ללמוד בצורה המיטבית. יתרה מכך, יש לשקול להוסיף לפינת העבודה של מתבגרים מחשב. בגילאים האלו כדאי בהחלט להגדיל את המיטה בכדי לאפשר אירוח חברים. נוסף על כך, אפשר לקנות לוח שעם למודעות ותזכורות שנערים מתבגרים זקוקים להם, בשונה מילדים בגילאים יותר צעירים.

 

טיפים ורעיונות נוספים שאפשר להוסיף

מוטב לזכור כי גם הפריט הכי קטן הוא בעל משמעות רבה בעיצוב החדר. להלן כמה רעיונות והמלצות שכדאי לקחת בחשבון בעת עיצוב או סידור חדר הילדים:

  • רהיטים בעלי גוון בהיר יידמו חדר רחב ידיים.
  • מומלץ להימנע משימוש בגוונים זוהרים או צועקים.
  • בעת צביעת הקירות, כדאי להשתמש בצבעים שקל לנקות אותם לאחר זמן.
  • יש לבדוק שצבעי הקירות אינם מכילים רעלים מסוכנים.
  • את הרהיטים יש לבחור בהתאם לצרכי הילד, ובנוסף לוודא שהם עומדים בתקן הישראלי.
  • יש למקם את כל האביזרים שבחדר בהתאם לגובה הילד.

 

החדר המושלם – שיתוף פעולה בין ההורים והילדים.

על מנת שחדר הילדים יהיה מושלם עבורכם – ההורים, וגם עבור הילדים, יש להתאים את אופי החדר לטבע הילדים. זאת, על ידי התאמת צבע החדר לתחביבי הילדים, בחירה נכונה של אביזרים משלימים לחדר השקעה בפינת עבודה ועוד. זכרו –  החדר המושלם הוא החדר שעונה על רצונות הילדים וגם משביע את רצונכם – ההורים.

דילוג לתוכן